Aquesta
setmana hem treballat les qualitats de la música (to, intensitat, altura,
timbre). Ha estat una dinàmica molt divertida, i per això la volem compartir
amb vosaltres.
La primera activitat tractava
de l'INTENSITAT.
NOM DE L’ACTIVITAT: “Com sona?”
EDAT:
a partir
de 3 anys
LLOC:
aula
DURADA:
20 minuts
aproximadament
DESENVOLUPAMENT: l’educador/a posarà els infants
en rotllana.
L’educador/a triarà diferents
materials i els exposarà a els infants. Seguidament explicarà que han de deixar
caure els materials a terra amb la finalitat de veure quins materials fan
un soroll fort o soroll fluix quan cauen al terra.
Cada infant escollirà algun
dels materials que l’educador/a ha proposat, seguidament, l’educador en deixarà
caure alguns perquè els infants vegin com funciona l’activitat, i seguidament
per parelles, aniran deixant caure el seu objecte i escoltaran el soroll que fa
(fort o fluix).
OBJECTIUS:
·
Reconèixer si un so és fluix o fort
·
Experimentar amb diferents materials
·
Desenvolupar el sentit de l’oïda
·
Reconèixer si un so és fort o fluix
MATERIAL I/O RECURSOS: diferents
objectes naturals i quotidians (pots, culleres, fulles, paper, taps, fusta...).
A
continuació vàrem treballar TIMBRE
NOM DE L’ACTIVITAT: “Memory de
sons”
EDAT:
A partir de 4
anys
LLOC:
aula
DURADA:
15 minuts
aproximadament
DESENVOLUPAMENT: l’educador/a posarà els infants
en rotllana.
L’educador/a exposarà el joc
davant els infants, i explicarà quin és el desenvolupament del joc.
Es tracta de posar tot el joc
damunt una superfície i seguidament l’educador farà un exemple, agafant dos
pots i fer-los sonar per veure si el soroll és el mateix que l’altre. En el cas
que els pots sonin igual es guanyarà, en el cas de que els pots no sonin igual
s’hauran de deixar al mateix lloc i passar el torn.
OBJECTIUS:
·
Desenvolupar el sentit de l’oïda
·
Reconèixer els sons
·
Afavorir la concentració
MATERIAL
I/O RECURSOS:
·
Pots de iogurt
·
Material necessari (sorra, arròs, farina, pasta, llegum, papers, etc)
·
Silicona
·
Cartró
·
Pintura
·
Fixador
I molt
animats vàrem continuar amb la DURADA
NOM DE L’ACTIVITAT: ” Ball dels
pollets”
EDAT:
a partir de 4
anys
LLOC:
aula
DURADA:
10 minuts
aproximadament
DESENVOLUPAMENT:
l’educador/a
posarà els infants en rotllana.
Seguidament els hi ensenyarà
els 3 gests que s’han de fer amb les cançons. Es farà un cop d’exemple per
veure que els infants han entès quins són els gests que s’han de fer.
Els infants han de saber veure
que una cançó és més ràpida i curta que l’altra que és més llarga i
lenta.
OBJECTIUS:
· Desenvolupar
el sentit de l’oïda
· Afavorir
la concentració
· Estimular
el sentit de l’equilibri
· Afavorir
el desenvolupament psicomotriu
· Reconèixer
la durada del so (ràpid-lent)
MATERIAL
I/O RECURSOS:
· Ball
dels pollets a la seva closca (Mussorgsky)
· Ball
dels pollets a la seva closca (Tomita)
Seguidament
vàrem treballar l'ALTURA
NOM DE L’ACTIVITAT: “Qui té raó?”
EDAT:
a partir d’1
any
LLOC:
aula
DURADA:
5 minuts
aproximadament
DESENVOLUPAMENT: l’educador/a farà seure els
infants en semi-cercle.
Explicarà un conte per
identificar el personatge femení i masculí i veure quina és la seva veu. Un cop
coneguts els personatges introduirà la cançó on els infants hauran
d’identificar quan sona la veu aguda i la veu greu que es representaran
mitjançant uns titelles.
OBECTIUS:
·
Desenvolupar el sentit de l’oïda
· Afavorir
la concentració
· Desenvolupar
l’observació
· Fomentar
l’escolta
· Desenvolupar
la imaginació
· Identificar
els sons greus i els aguts
MATERIAL
I/O RECURSOS:
· Qui
té raó (Kovalesky)
I
per acabar fem una sessió de RELAXACIÓ
NOM DE L’ACTIVITAT: “Moments”
EDAT:
a partir de 2
anys
LLOC:
aula de
psicomotricitat
DURADA:
15 minuts
aproximadament
DESENVOLUPAMENT: L’educador farà que els infants
s’estirin a terra. Seguidament baixarà les persianes, tancarà els llums,
encendrà espelmes. I els explicarà que l’activitat consta d’escoltar una música
relaxant i que mentre l’escolten amb els ulls tancats els passarà una roba suau
per sobre.
MATERIAL:
Mocadors
Música:
Only time – Enya
OBJECTIUS:
· Afavorir
la relaxació dels infants
· Crear
un clima tranquil i agradable
· Aprendre
a identificar la relaxació
· Afavorir
el desenvolupament de la imaginació
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada