dimecres, 27 de març del 2013

Activitat de música



Aquesta setmana hem treballat les qualitats de la música (to, intensitat, altura, timbre). Ha estat una dinàmica molt divertida, i per això la volem compartir amb vosaltres.

La primera activitat tractava de l'INTENSITAT. 

NOM DE L’ACTIVITAT: “Com sona?”
EDAT:  a partir de 3 anys
LLOC:  aula
DURADA:  20 minuts aproximadament
DESENVOLUPAMENT: l’educador/a posarà els infants en rotllana.
L’educador/a triarà diferents materials i els exposarà a els infants. Seguidament explicarà que han de deixar caure els materials a terra  amb la finalitat de veure quins materials fan un soroll fort o soroll fluix quan cauen al terra.
Cada infant escollirà algun dels materials que l’educador/a ha proposat, seguidament, l’educador en deixarà caure alguns perquè els infants vegin com funciona l’activitat, i seguidament per parelles, aniran deixant caure el seu objecte i escoltaran el soroll que fa (fort o fluix).
OBJECTIUS:
·         Reconèixer si un so és fluix o fort
·         Experimentar amb diferents materials
·         Desenvolupar el sentit de l’oïda
·         Reconèixer si un so és fort o fluix
      MATERIAL I/O RECURSOS:  diferents objectes naturals i quotidians (pots, culleres, fulles, paper, taps, fusta...).
  
 A continuació vàrem treballar TIMBRE

NOM DE L’ACTIVITAT: “Memory de sons”
EDAT: A partir de 4 anys
LLOC: aula
DURADA: 15 minuts aproximadament
DESENVOLUPAMENT: l’educador/a posarà els infants en rotllana.
L’educador/a exposarà el joc davant els infants, i explicarà quin és el desenvolupament del joc.
Es tracta de posar tot el joc damunt una superfície i seguidament l’educador farà un exemple, agafant dos pots i fer-los sonar per veure si el soroll és el mateix que l’altre. En el cas que els pots sonin igual es guanyarà, en el cas de que els pots no sonin igual s’hauran de deixar al mateix lloc i passar el torn.
OBJECTIUS:
·         Desenvolupar el sentit de l’oïda
·         Reconèixer els sons
·         Afavorir la concentració
MATERIAL I/O RECURSOS:
·          Pots de iogurt
·          Material necessari (sorra, arròs, farina, pasta, llegum, papers, etc)
·          Silicona
·          Cartró
·          Pintura
·          Fixador


      I molt animats vàrem continuar amb la DURADA

NOM DE L’ACTIVITAT: ” Ball dels pollets”
EDAT: a partir de 4 anys
LLOC: aula
DURADA: 10 minuts aproximadament
DESENVOLUPAMENT: l’educador/a posarà els infants en rotllana.
Seguidament els hi ensenyarà els 3 gests que s’han de fer amb les cançons. Es farà un cop d’exemple per veure que els infants han entès quins són els gests que s’han de fer.
Els infants han de saber veure que una cançó és més ràpida i curta que l’altra que és més  llarga i lenta.
OBJECTIUS:
· Desenvolupar el sentit de l’oïda
· Afavorir la concentració
· Estimular el sentit de l’equilibri
· Afavorir el desenvolupament psicomotriu
· Reconèixer la durada del so (ràpid-lent)
MATERIAL I/O RECURSOS:
· Ball dels pollets a la seva closca (Mussorgsky)

· Ball dels pollets a la seva closca (Tomita)


  
Seguidament vàrem treballar l'ALTURA
 

NOM DE L’ACTIVITAT: “Qui té raó?”
EDAT: a partir d’1 any
LLOC: aula
DURADA: 5 minuts aproximadament
DESENVOLUPAMENT:  l’educador/a farà seure els infants en semi-cercle.
Explicarà un conte per identificar el personatge femení i masculí i veure quina és la seva veu. Un cop coneguts els personatges introduirà la cançó on els infants hauran d’identificar quan sona la veu aguda i la veu greu que es representaran mitjançant uns titelles.
OBECTIUS:
· Desenvolupar el sentit de l’oïda
· Afavorir la concentració
· Desenvolupar l’observació
· Fomentar l’escolta
· Desenvolupar la imaginació
· Identificar els sons greus i els aguts
      MATERIAL I/O RECURSOS:
· Qui té raó (Kovalesky)



I per acabar fem una sessió de RELAXACIÓ

NOM DE L’ACTIVITAT: “Moments”
EDAT: a partir de 2 anys
LLOC: aula de psicomotricitat
DURADA: 15 minuts aproximadament
DESENVOLUPAMENT: L’educador farà que els infants s’estirin a terra. Seguidament baixarà les persianes, tancarà els llums, encendrà espelmes. I els explicarà que l’activitat consta d’escoltar una música relaxant i que mentre l’escolten amb els ulls tancats els passarà una roba suau per sobre.
MATERIAL:
Mocadors 
Música: Only time – Enya


OBJECTIUS:
· Afavorir la relaxació dels infants
· Crear un clima tranquil i agradable
· Aprendre a identificar la relaxació
· Afavorir el desenvolupament de la imaginació

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada