dimecres, 27 de març del 2013

Activitat de la lògico-matemàtica


Bona tarda, ja som aquí una altra vegada, per poder-vos explicar el que hem treballat avui. Hem treballat diferents conceptes de logico-matemàtica amb les següents activitats:

Activitat 1.-  Treballem la QUALITAT
Nom de l’activitat: Els blocs lògics.
Edat: a partir de 3 anys.
Participants: entre 10 i 15 aproximadament.
Objectius:
·         Conèixer les diferents formes.
·         Identificar els colors.
·         Aprendre les mides.
·         Fomentar el desenvolupament cognitiu.
·         Afavorir la diversió.
·         Aprendre a respectar el torn.
Durada: uns 20 minuts aproximadament
Continguts:
·         Les formes bàsiques: la rodona, el quadrat i el triangle
·         Els colors primaris: groc, blau i vermell.
·         La gruixodaria: prim i gruixut.
·         La mida: petit o gran
Material i recursos: Les peces del bloc lògic.
Desenvolupament: L’educador/a col·loca les peces repartides al terra i tot seguit
els explica en què consisteix l’activitat. Els infants es col·loquen en un cercle al
voltant de les peces i l’educador/a ensenyarà les plantilles als infants. Tot seguit,
per ordre d’esquerra a dreta els infants hauran de buscar la seva peça.

Atributs dels blocs lògics
 
Blocs lògics















Activitat 2.- Treballem la QUANTITAT
Nom de l’activitat: Comptem caramels.
Edat: A partir de 4-5 anys.
Participants: entre 10 i 15 infants
Objectius:
Aprendre la quantitat.
Reconèixer els colors.
Relacionar les quantitats amb els colors.
Durada: El joc durarà 15 minuts aproximadament
Continguts:
Els colors primaris: groc, blau i vermell.
Els números 1-2-3-4-5.
Material i recursos:
Gots de plàstic
Caramels de tres colors (groc, blau, vermell) que són fets de plastilina i
   paper de Pinotxo.
Cartolina amb dues circumferències.
Targetes amb els colors i els números.
Desenvolupament: És un joc lògic estructurat format per 18 gots que incorpora
aspectes quantitatius i qualitatius. Però en aquest cas treballarem els aspectes de
quantitat.
L’activitat consisteix en posar una cartolina a terra amb dues circumferències i
dues targetes (una que indiqui el color i l’altre la quantitat).
Seguidament s’aniran associant les combinacions amb el lloc que li correspongui
de la circumferència.

Joc amb carmels


Activitat 3.- Treballem la MESURA
Nom de l’activitat: Quan mesura?
Edat: A partir de 3 anys
Objectius:
Treballar mesures (llarg – curt)
Aprendre a mesurar amb el cos
Durada: 10 - 15 minuts aproximadament
Continguts:
Concepte de mesura llarg i curt.
Material i recursos:
Material de l’aula (taules, cadires, llapis, etc).
Desenvolupament: l’educador/a donarà una imatge (on hi haurà una foto d’una
taula, cadira, llapis, conte, etc) a cada infant. Aquest haurà de buscar l’objecte i
mirar quants dits, mans i peus fa aquell objecte.


Activitat 4.- Treballem l'ESPAI
Nom de l’activitat: Deixa l’objecte al seu lloc
Edat: a partir de 3 anys
Objectius:
Reconèixer l’espai de l’aula.
Distingir els diferents conceptes (sobre, sota, dreta, esquerre, davant,
darrere, etc)
Durada: entre 10 i 15 minuts aproximadament
Continguts:
Conceptes bàsics de posició / espai.
Material i recursos:
Materials diversos ( pilota, ampolles, llibres, etc)
Desenvolupament: l’educador/a distribueix el material per diferents espais del terra i seguidament li diu a l’infant que agafi un objecte i el deixi per exemple:
(damunt de la taula, sota la cadira, etc)


Activitat 5.- Treballem el TEMPS
Nom de l’activitat: Seqüències temporals
Edat: A partir de 4 anys.
Objectius:
Reconèixer el pas de temps.
Identificar l’abans i el després.
Durada: Entre 10 i 15 minuts aproximadament.
Continguts:
Diferents conceptes temporals.
Material i recursos:
Fitxes de seqüències temporals.
Desenvolupament: l’educador/a dóna una seqüència a cada infant, i aquest l’ha de posar en l’ordre correcte.


Activitat 6.- Treballem la GEOMETRIA
Nom de l’activitat: La casa de forma.
Edat: A partir de 3 anys
Objectius:
Reconèixer les formes (rodona, quadrat, triangle)
Recordar els colors
Identificar les mides de les formes (petita, mitjana, gran)
Durada: Entre 20-30 minuts aproximadament.
Continguts:
Formes bàsiques: rodona, quadrat, triangle
Colors
Material i recursos:
La casa de formes
Desenvolupament:
L’educador explicarà l’activitat que es realitzarà a als infants posant el paper de mostra a la pissarra i ensenyant el que s’ha de fer.
Assentarem els infants a les cadires i es repartiran les còpies i els colors.
Seguidament l’educador començarà a fer l’activitat que es realitzarà com un bingo de colors, formes i mides.

Animeu-vos a fer aquestes divertides activitats, us ajudaran a desenvolupar la logico-matemàtica dels més petits.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada